تشکیل پرونده دانشجوئی

در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و به منظور تسریع در روند تایید مدارک تحصیلی دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی خارج از کشور، مدارک دانشجویان فقط در سامانه میخک و به صورت مجازی تایید گردیده و برچسب صحت صدور بر روی مدرک الصاق نمی گردد.

 بدین منظور ضروری است متقاضیان تایید مدرک نسبت به آماده سازی مدارک و انجام امور ذیل اقدام نمایند؛

الف ) آماده سازی مدارک

  مدارک مورد نیاز:  متقاضی ابتدا مدارک ذیل را با فرمت های  JPG   و JPEG  و حداکثر حجم ۳۰۰ کیلوبایت اسکن و برای بارگذاری آماده نماید.

۱ - عکس پرسنلی  جدید ( تمام رخ، بدون کلاه و عینک و با رعایت شئونات اسلامی)

۲ کارت ملی

۳ صفحه اول گذرنامه معتبر ایرانی

۴ صفحه حاوی مهرآخرین خروج گذرنامه

۵- روادید تحصیلی، اقامت تحصیلی

۶ آخرین مدرک تحصیلی

۷ گواهی اشتغال به تحصیل و یا مدرک فارغ التحصیلی فعلی

( دانشجویان، باید گواهی اشتغال به تحصیل متضمن نام دانشگاه، مقطع تحصیلی، تاریخ شروع به تحصیل و رشته تحصیلی را که از سامانه دولت الکترونیک ترکیه (e-Devlet) دریافت نموده اند را بارگذاری نمایند.)

۹ کارت پایان خدمت نظام وظیفه، معافیت دائم، کفالت و یا تحصیلی برای آقایان و یا نامه سازمان نظام وظیفه عمومی مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل دانشجو.

 

ب) ثبت نام در سامانه میخک به نشانی اینترنتی  https://mikhak.mfa.gov.ir    

توجه :

* برای ورود و ثبت اطلاعات در سامانه میخک فقط از مرورگر  Google Chrome  استفاده نمایید.

* درحفظ و نگهداری رمز عبوری که  هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب می نمایید اهتمام جدی داشته باشید.

* درصورت تغییر کشور محل تحصیل و یا هرگونه اشتباه در انتخاب نمایندگی و بارگذاری مدارک فوق الذکر، متقاضی باید از طریق ثبت نام مجدد و تشکیل پرونده جدید دانشجوئی اقدام نماید.

* در صورتی که متقاضی رمز عبور را فراموش کرده باشد با انتخاب گزینه بازیابی، رمزعبور به نشانی الکترونیکی متقاضی ارسال خواهد شد.

* درصورت عدم دسترسی به پست الکترونیک و یا اشتباه در درج آن در بخش اطلاعات فردی، متقاضی می تواند تصاویر گذرنامه و کارت ملی خود را اسکن و به نشانی mikhak@webmail.mfa.ir ارسال نماید تا رمز عبور به به پست الکترونیک درخواست کننده ارسال گردد تا امکان ورود به سامانه و   ویرایش نشانی پست الکترونیک امکان پذیر گردد.

 

ج ) تشکیل پرونده تحصیلی   

۱- تشکیل پرونده تحصیلی با بارگذاری مدارک مورد نیاز (بند الف) و دریافت کد رهگیری

۲- چنانچه متقاضی مدارک لازم برای تشکیل پرونده را بصورت ناقص و یا ناخوانا بارگذاری نموده باشد، می بایست آنها را دوباره بارگذاری نموده و کدرهگیری جدید دریافت نماید.